Om Swift Husbilsförening


Välkommen till Swift Husbilsförening!

Vi är en ideell förening med syftet att samla ägare av en Swift husbil till en gemensam förening. Föreningen har en styrelse som är demokratiskt vald på årsmöte.

För medlemmarnas trivsel arrangerar vi träffar som syftar till såväl positiv och social samvaro som berikande kontakter med möjlighet till utbyte av idéer och erfarenheter. Minst en sådan träff per år sker där någon eller några representanter bjuds in för att informera om våra husbilar. Dessutom kan enskilda medlemmar ordna spontanträffar där innehållet kan variera med allt ifrån naturupplevelse, matinspiration, reseskildringar eller bara att umgås. Endast fantasin sätter gränser.

 

Under en träff i Lerkaka på Öland sommaren 2018, kom frågan först på tal om en Swift Husbilsförening och 5 st glada Swiftare anmälde sitt intresse för att bilda en styrelse.

Den 7 september samma år träffades dessa medlemmar i Gränna och där bildades en interimistisk styrelse. Föreningen har en ordförande, sekreterare, kassör och 2 ledamöter samt stadgar för hur styrandet är upplagt. Dessa stadgar finns att ta del av på denna hemsida.


Föreningen har 2 fastställda träffar per år höstträff samt ett vårmöte tillika årsmöte vilket vid föreningens bildande 2019 hölls på Ge-Kås Camping o Stugby.


Årsmöte hålls under våren och platsen ser vi gärna att medlemmarna kommer med tips och idéer på bra ställen att träffas på, det är ju ändå ni som är ute och kör.


Det finns även en fristående Facebooksida öppen för alla ägare av Swift husbilar där man kan diskutera sina bilar och få mycket tips och trix av andra Swiftägare. Länk till Facebook

 

Du är varmt välkommen med din medlemsansökan.

 

Bästa Hälsningar


Swift husbilsförening